Kroppsuppfattning störd

Jag tror att vikt är en tävling. Jag tror särskilt att det är en tävling i vidd på jeans. Och jag brukar hetsa upp mig över att alla andra verkar ha så otroligt små storlekar.

Idag har jag ett par jeans i storlek 27/32 och de skaver mot höftbenen.

För det är just höftbenen som är mitt problem. När jag var som mest ätstörd och vägde under 40 kilo hade jag storlek 28/32, må vara att det var mindre stretch i jeansen på den tiden, men det var mest mina höftben som var ivägen då också.

Och ja, jag inser att hela det här inlägget andas ätstörning. Men jag tror faktiskt inte att det är så illa egentligen.

4 svar to “Kroppsuppfattning störd”

  1. Maja Gräddnos Says:

    Fina Kattmamman,
    Ja, det andas ätstörning. Och det gör vikttävlingsbloggen också. Vad du än säger så äter du skitlite. Jag kan inte förstå hur man kan köra ett spinningpass och bara äta en morot efteråt. Du måste vara hungrig hela tiden. Var rädd om dig!

    PS Vad gäller jeans spelar inte storleken någon roll alls. Vad som räknas är hur rumpan ser ut i dem. Ellerhur?! ;-)

  2. AS Says:

    Ja du. Inte tror jag att du är helt fri från dina demoner. Min kära kattmamma. Ta hand om dig och säg åt dem att dra åt fanders.

  3. Anka Says:

    Men asså, sitt skelett kan man ju aldrig banta bort! Brukar inte dessutom hela höftpartiet liksom vidga sig på folk som varit gravida?

    Jag tycker att du har så sunda åsikter om barn, föräldraskap etc – det är sorgligt att du inte kan se lika sunt på din egen kropp. Jag minns ett foto på dig från din gamla viktminskningsblogg, du var ju hur fin som helst!

    Kram från Anka

  4. Anna-Bell Says:

    Skit i storlekarna, du är jättefin! Och verkligen inte stor på något sätt alls om det är det du har fått för dig. Kram!

Kommentarer inaktiverade.


