Blivit knäpp i min ensamhet?

Det låter väl inte riktigt klokt det här. Men just nu har jag förlikat mig med min ångest och går in i den totalt och lever där.

Ungefär som när jag födde barn och klarade av att gå in i varje värk och gå med den. Skillnaden är att jag då visste att det fanns ett slut inom någon minut, nu vet jag inte om det handlar om veckor, månader eller ett helt liv.

Jag är ensam med en sovande Minikatt och har tid för mig själv och därmed min ångest.

3 svar to “Blivit knäpp i min ensamhet?”

  1. Maja Gräddnos Says:

    Jag har ingen aning om ångest och hur man gör för att hantera den. Men din strategi låter klok för en oinvigd. Gå in i eländet och dyka igenom det, liksom. Se hur jävla illa det verkligen kan bli. Om någon kan göra det så är det du.

    Jag tänker på dig!

  2. Helga Says:

    Jag håller med Maja. Om någon kan göra det är det du.

  3. kattmamman Says:

    Tack!

    Ni är så bäst på att peppa!

Kommentarer inaktiverade.


