Undantag

Det går verkligen, verkligen riktigt dåligt med sömnen nu. Jag har slutat skriva på nätterna eftersom det bara jagar upp mig mer, men nu gör jag ett undantag.

Jag kan helt enkelt inte sova, det bara är så.

Nu har äntligen Minikatten fattat hur man gör när man äter. Flaska förstår han sig fortfarande inte på, men det dröjer nog inte månader innan han kan klara av att äta själv. Tills dess måste jag överleva.

Eftersom inte Sobrilen verkar hjälpa längre får jag kanske försöka utan dem. Det vore bra att spara deras kraft tills jag verkligen behöver den. Men jag vet inte hur mycket ångest jag skulle haft utan dem? Nu kan jag bara inte sova.

2 svar to “Undantag”

  1. Anonym Says:

    Har ni försökt med att ge honom en flaska med vatten att leka med? För att se om han förstår att han ska suga från den? Och när/om han gör det, byta ut innehållet mot bröstmjölk för att sedan kunna gå över till ersättning eller välling när han förstått hur flaskan funkar. Det fungerade för min kusins son när han inte ville ta flaskan.

  2. kattmamman Says:

    Flaska är inte alls vikigt längre eftersom han äter med sked och i viss mån dricker från pipmugg.

    Han får i sig ganska mycket mat nu, hela små burkar fruktpuré t.ex.

Kommentarer inaktiverade.


