Sluta nu

Jag måste sluta läsa om mina tabletter och hur de eventuellt kan skada Minikatten, ingenting ger mig mer ångest än att göra det.

Jag måste lita på min läkare, och så måste jag så snart som möjligt sluta amma så att jag kan börja med mina riktiga tabletter.

2 svar to “Sluta nu”

  1. frida Says:

    Klart du ma det. Legen har utdanning og ekspertise, vi har ”informasjon” fra internett vi har sma muligheter for a kunne vurdere.

  2. Villemo-71 Says:

    Jag har en son som är snart 4 månader och som jag skulle börja ge ersättning pga liten viktuppgång.
    Vilket jag trodde skulle vara enkelt eftersom mina andra barn bara accepterat erättning på flaska utan problem.
    Det kan jag säga att min yngsta son inte gjorde…
    Herregud, vad vi har kämpat med flaskan, han skrek och ville inte och jag grät och var förtvivlad.
    Testade med bvc råd med lite vaniljsocker i ersättningen, gick inte.
    Testade en annan sorts sugnapp, annan flaska, mamma matade, pappa matade, prövade när han var lite hungrig, mycket hungrig, pumpade ut och provade, MEN HAN STENVÄGRADE!!!!!! Vi testade allt….
    Till slut valde jag att EN gång varje dag (inte varje amningstillfälle som bvc sa) pumpa ut och ge på flaskan Tommee Tippee flaskan, den som liknar ett bröst.
    Efter mååånga dagar så tog han flaskan och drack 40 ml!!!!
    En sån lycka!!!!
    Hoppas det funkar imorgon med.
    Ska testa med ersättning sen nån gång, när han är mera säker på flaskan.
    Ringde min sambo på jobbet och sa att nåt kanon bra hade hänt som gjorde mig överlycklig, han svarade:
    Har det ordnat sig med elräkningen? (Vi har fått en felaktig elräkning på 9000kr som är under utredning)
    He, he, jag svarade: Att han har lärt sig att ta flaskan är värt mer än 9000kr!
    Vill bara förmedla att jag förstår hur det känns när man ska börja med flaska och det strular.
    Vill även skicka en liten positiv historia om att det kan lösa sig, igår stenvägrade han och i dag tog han flaskan!!

    Kramar Från Villemo.

Kommentarer inaktiverade.


