Ångest av sömntabletter?

Just nu leker jag med tanken att det är mina sömntabletter som gett mig ångest.

Inatt tog jag inga sömntabletter, jag sov inget, men jag har heller ingen ångest.

Det passar så bra in i mönstret. Ju mer ångest jag hade desto sämre sov jag vilket ledde till att jag tog ännu mer sömntabletter som gav mig ännu mer ångest som gjorde att jag ökade på dosen ytterligare som….

Så enkelt är det säkert inte, men just idag känns det skönt att vila i den tanken.

Ångest är inte en av biverkningarna som står med i FASS, men det betyder ju inte att det inte kan vara så ändå.

Ett svar to “Ångest av sömntabletter?”

  1. Piruleta Says:

    Hej!
    Visst är det propavan du tar? Fick det utskrivet när jag var gravid eftersom jag led jag av grava sömnproblem. Jag fick jättemycket ångest av dem och sov därför inte en blund, så jag slutade ta dem, förblev sömnlös men med mycket mindre ångest, och blev slutligen sjukskriven. Läkaren verkade ej tro mig när jag sa att tabl gav mig ångest, men har nu hört flera som fått samma biverkningar. Så – ja! De kan ge vissa personer ångest!!

Kommentarer inaktiverade.


