Det här går inte.

Nu har jag ätit lugnande, visserligen inte lika mycket som igår men så mycket som jag brukar + att jag har tagit maxdos sömntabletter, och jag sitter här med megaångest och är klarvaken.

Jag tänker inte åka till psykakuten mitt i natten. Jag har ingen psykos och tänker inte ta livet av mig,  jag överlever tills i morgon. Men i morgon måste jag få tag på min läkare, jag behöver hjälp nu.

Ett svar to “Nä”

  1. Anka Says:

    Jag tror inte att man måste vara självmordsbenägen för att uppsöka psykakuten, faktiskt. På samma sätt som man inte måste vara döende för att gå till en ”vanlig” akut. Jag var på jobbfest igår och då berättade en kollega helt out of the blue att hon inte kunde sova på två veckor när hennes kille dumpade henne, då åkte hon till psykakuten mitt i natten och fick sömntabletter. Fast det har du ju redan. Äsch.

    Lycka till hur som helst, och om du inte får tag på ”din” doktor så finns ju akuten kvar nu i natt. Du är så stark som kämpar på!

    Kram
    Anka

Kommentarer inaktiverade.


