Mycket lättare

I går kväll tog jag en elefantdos lugnande och inte en enda sömntablett.

Jag somnade som en död och sov hela natten utom ett amningstillfälle.

Jag fick min tes om att sömntabletterna ändå inte gör någon verkan bekräftad. Det är ångest som håller mig vaken inte sömnproblematik.

Min plan är inte att vara duktig flicka. Jag har inga intentioner om att klara det här själv, jag har en läkartid inbokad om två veckor, och hade jag inte somnat inatt hade jag åkt in till psykakuten, jag lovar.

Nu ska jag bara klara mig i två veckor till. Jag ska försöka göra det utan sömntabletter eftersom jag faktiskt misstänker att de ökar ångesten en aning. Jag känner mig ganska bakfull dagen efter, och till bakfylla hör ångest som säkert alla känner till.

Jag vill inte ta lugnande varje natt, men måste jag så gör jag det.

Jag har också mina gamla älsklingar Lergigan i skåpet som jag faktiskt somnar av. Skulle det behövas ger jag Minikatten flaska och tar dem.

Nu när jag har sovit en natt känns allt så mycket ljusare, och jag tror att jag kommer att överleva. Men jag vet att jag behöver hjälp.

2 svar to “Mycket lättare”

  1. Hanna Says:

    Vad skönt att du mår bättre idag!
    Jag har varit orolig för dig… tack för att du delar med dig.

    Styrkekramar från en okänd vän

  2. katarina Says:

    se där, om det då är ångesten som håller dig vaken- kolla upp det här m ECT (el behandling).
    Katarina

Kommentarer inaktiverade.


