Fjärde tillfället

I onsdags var jag på min fjärde terapisession.

Eftersom det gått så bra de senaste veckorna, jag körde visserligen med högsta tablettdos och lugnande två kvällar av fem på resan, så tyckte jag mig vara redo för att sova helt utan tabletter nu.

Det tyckte inte terapeuten. Så nu går jag hos honom för att inte minska på tablettdosen.

Förmodligen har han rätt. För att resultatet ska bli långvarigt måste jag göra saker i en rimlig takt. Det handlar om positiva associationer och trygghet.

Nu är jag nere på 1,25 tabletter och jag sover bra. Första natten med den nya dosen var lite besvärlig, med betoning på lite. Jag är lite otålig och vill gärna fortsätta med minskningen, men nu ska det här göras ordentligt.

2 svar to “Fjärde tillfället”

  1. Tinselflickan Says:

    Det låter klokt och bra. Ta det lugnt så får du en varaktig effekt. Hetsa – så kommer det att slå tillbaks (kan iofs gälla mycket, insåg jag nu när jag skrev det här).

    Kram!! :)

  2. Åsa Says:

    Fina fina kattmamma. Vad skönt du får hjälp och vad skönt att du får sova!

    Varma kramar

Kommentarer inaktiverade.


