Vad vill jag?

Ok, så om jag gjort för lite för min egen skull på sista tiden. Vad skulle jag då vilja göra?

Tvätta lite blöjor kanske, eller köpa ett par varma byxor till Mini eller kanske läsa en saga för Lill?

Jag kan inte komma på en enda sak jag skulle vilja göra, som inte är förknippad med en massa ångestframkallande planering, och som kanske inbegriper ångestframkallande telefonsamtal, eller i allra värsta fall t.o.m. ångesten att åka in till stan och kanske råka stöta på någon oplanerat.

2 svar to “Vad vill jag?”

  1. Piri Says:

    Kanske är det så att det inte är mer aktivitet du behöver just nu, utan mer mental avkoppling? Ibland tror jag att när man tänker på att nu ska jag göra något för mig så tänker man att det måste vara saker utanför hemmet och gärna något som inte hör vardagen till. Men så behöver det ju faktiskt inte vara. Avkoppling kan ju också vara att göra vardagliga saker på ett annat sätt. Du kanske vill åka och köpa ett par varma byxor till Mini helt på egen hand, utan att ett enda barn följer med? Och utan att känna att du behöver skynda dig hem. Du kanske vill umgås med Lillkatten helt själv i en timme utan att resten av familjen kräver uppmärksamhet under den tiden? Höjden av avkoppling kan säkert till och med vara att vika tvätt helt ostört och känna att du bara kan koncentrera dig på det och inte behöver ha ett halvt öra på att resten av familjen fungerar.

    Ibland tror jag att man tycker att man måste motivera och rättfärdiga det man vill göra så mycket (inte minst för sig själv). Att bara säga att man vill vara ifred en timme är liksom inte tillräckligt. Men om det är det som ger mest energi så är det lika viktigt som att till exempel gå och träna.

  2. Isidor Says:

    Ja, Lyssna på Pia…

Kommentarer inaktiverade.


